like a bird set free

idag är det fredag, och den här fredagen har varit den bästa på mycket länge. i september var jag på ett allmänt informationsmöte om psykisk ohälsa. efteråt bestämde jag mig för att boka ett rådgivande samtal. kände att jag behövde prata och få råd av någon annan än läkaren. vet ju inte hur sånt här fungerar, vem man ska prata med och så vidare! när jag väl tog tag i saken och ringde så fick jag tid snabbt. jag var där idag! smått nervös och lite panikslagen före samtalet. men när jag väl kom dit så kändes det så bra. jag hade hamnat hos rätt person! äntligen. det blev ett långt samtal, ungefär 3 timmar. men det kändes inte som det. jag ska tillbaka dit nästa vecka eftersom vi inte hann färdigt.
 
efter samtalet kändes det som att jag skulle flyga iväg av lättnad. förhoppningsfull. kanske lyckas jag bli fri. jag väljer att skriva öppet om det här, men inte i detalj. att jag tillslut vågade söka hjälp och hur det går för mig kanske på något sätt hjälper eller motiverar någon annan som läser det här. men det finns ju dom som sitter och gottar sig i sånt här också, för att ha något att skvallra om. så därför vill jag inte blotta ut mig totalt.
 
nåja, nu är det dags för sängen. imorgon tänkte vi fara och pyssla på kaleido! jag hoppas att de vuxna som följer med barnen också får pyssla lite, haha.
 
Dagbok | psykiskohälsa | |
#1 - - tinabanck.blogg.se:

Ta hand om dig!

Svar: tack, & detsamma! ♥
sandramariaviktoria

Upp